Förskola, Depression, Göteborg

Måndag var minst sagt en stor dag för familjen, Leia var på sin första dag på Gullvivans förskola, vi fick träffa några av de lärare som ska ta hand om vår lilla tös, och de va bara positiva intryck tyckte både Leia och jag.

Efter förskolan var de sen iväg med Safir till veterinären i Lyckeby för att ta bort sina stygn. Avslutade sedan eftermiddagen med McDonald's.


Senare i veckan efter lekt tillsammans med Leia på förskolan var de dags att ja skulle lämna Leia själv med lärarna.. och sitta nervös i personalrummet, men allt har gott kanonbra!


Jeanette och jag har klippt och pysslat i veckan också. Leia skulle nämligen har lite papper mm på förskolan så blivit några timmar med fotoletande o annat pyssel, kuligt!


På fredagen drabbades jag av en stor depression, nej de var inte vädret, inte att jeanette skulle iväg hela lördagen, inte att förälderledigheten snart är slut utan för att svinet (Micke) slog mig för första gången i squash!!  Ja har inte kommit över de än...


Jeanette och "brydarna" Stack på lördagen iväg mot Göteborg för fest och shopping ihop med brydgängets medlem Josse som flytt upp dit. Råa hamburgare, äggkartonger, trötthet och magont mm är vad ja hört av resan.. men dem har tydligen haft de trevligt!


Själv ägnade ja lördagen hemma hos min värsta fienden Micke, för en grabb kväll och fifa turnering, blev inte mycket spel för mig dock då Leia inte var sugen på sova men skönt o komma hemifrån lite i alle fall.


Söndagen blev de ett klassiskt besök uppe i bygget för att höra om deras resa, dem har ju varit i gran kanaria....eller var de rhodos eller var de Amsterdam eller var de danmark jaja dem är ju alltid iväg.., dem hade haft de bra i alle fall och hade fina presenter med till oss alla i familjen!


Ha de bra vänner och fiender!

/Tony


Kommentarer
Postat av: Marita

Tänk att min lille sons dotter ska börja på Förskola. "Som gammal" Gullviva känner jag mig ändå lugn men ska göra lite stickkontroller då jag får äran att hämta lilla charmtrollet.

2008-11-25 @ 22:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0